Поради батькам

             




 ПОРАДИ БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

1.Вранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та  лагідним словом.   Не згадуйте вчорашні  прорахунки,  не вживайте образливих слів. 
2. Не підганяйте дитину, розрахувати час – це ваш  обов’язок.
3. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.  А зустрічаючи зі школи не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитись.
4. Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді все сама розкаже.
5. Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань з 15 до 17 години.
6. Під час виконання завдань без крику, вживаючи слова «не хвилюйся», «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», «згадай, як пояснював учитель», допоможіть дитині.
7. Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.
8. У сім’ї має бути єдина тактика спілкування дорослих із дитиною.
9. Знайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова.
10.  Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт із нею.
11. Пам`ятайте, що  кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою власну думку.




Практичні поради батькам щодо того, як досягти оптимальної швидкості читання

1. Важлива не тривалість, а частота тренувальних вправ. Тому всі тренувальні вправи треба проводити короткими порціями, але зі значною частотою . Для першокласника достатньо домашнього тренування трьома порціями по п'ять хвилин.

 2. Читання, що дзижчить, було основним елементом при навчанні у школі 
В. Сухомлинського. Це таке читання, коли дитина читає вголос, напівголосно, зі своєю швидкістю протягом п'яти хвилин.

 3. Добрі наслідки дає читання перед сном. Останні події дня фіксуються емоційною пам'яттю, й вісім годин сну людина знаходиться під їх впливом.

4. Якщо дитина не любить читати, то їй необхідний такий режим читання, що не перевантажує: дитина прочитає 1-2 рядка й одержує короткочасний відпочинок. Таку можливість дають книжки з великими малюнками й одним-двома реченнями внизу.

 5. Розвиток техніки читання гальмується через слабку оперативну пам'ять. Дочитавши до четвертого слова, учень уже не пам'ятає перше. Професор І. Федоренко рекомендує такі вправи: багаторазове читання, читання будь-якого тексту в темпі скоромовки, виразне читання з переходом на незнайому частину.

 6. Вправа «Буксир». Дорослий читає зі швидкістю, доступною дитині, а дитина намагаються читати про себе, стежити та встигати за дорослим. Перевірку проводити шляхом раптової зупинки.

7. Дуже добрий прийом, коли дорослий починає читати вголос. На цікавому місці зупиняється, а далі читає дитина.

8. Важливо, щоб діти розповідали про прочитане, а дорослі жваво цікавилися сюжетом книги.

9. Добре, якщо для дитини виписали дитячий журнал. Діти будуть чекати зустрічі з книгою.


10. Памятайте: виховання інтересу до читання легше проходить у тих родинах, де дорослі самі люблять читати.






Комментариев нет:

Отправить комментарий